Regulamin sklepu internetowego
Sklep Alpacze Ranczo - Alpaki w Iłowej
- Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Sklep Alpacze Ranczo – Alpaki w Iłowej, działającego pod adresem www https://alpasklep.pl/.
 - Właścicielem Sklepu jest Karolina Koniecpolska, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Alpacze Ranczo – Alpaki w Iłowej Karolina Koniecpolska z siedzibą pod adresem: 3 Maja 7/1, 68-120 Iłowa wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 9241922154 (dalej „Sprzedawca”).
 - Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
Adres do kontaktu: Alpacze Ranczo – Alpaki w Iłowej Karolina Koniecpolska ul. 3 Maja 7/1 68-120 Iłowa
Adres e-mail: alpaczeranczo@gmail.com
Numer telefonu: 575761445 (godziny obsługi telefonicznej klientów – w zakładce Kontakt).
 
 - Wymagania techniczne
- W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
- komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
 - dostępu do sieci Internet;
 - aktywnego adresu e-mail.
 
 
 - Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
 - Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności .
 
 - Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
- Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”) i treści cyfrowych lub usług cyfrowych dostarczanych online (dalej „Produkty Cyfrowe ”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:
- bez rejestracji;
 - z założeniem konta w Sklepie.
 
W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów i/lub Produktów Cyfrowych w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności). - Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
 - Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT.
 - Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Sklep umożliwia logowanie się do Konta również poprzez social media i/lub konto użytkownika w systemie Google. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
 - Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: alpaczeranczo@gmail.com.
 - Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
- złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów i/lub Produktów Cyfrowych zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
 - akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych oraz kosztów ich dostawy.
 
 - Do zawarcia umowy sprzedaży i/lub umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia.
 - W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta – nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
 - Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru / Produktu Cyfrowego.
 - Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
 - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
 
 - Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.
 - Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta. Produkty Cyfrowe dostarczane są drogą elektroniczną bez dodatkowych kosztów.
 - Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
 - Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A:
- Przelew natychmiastowy (pay-by-link)
 - Płatność kartą. Obsługiwane karty: 
- Visa
 - Visa Electron
 - MasterCard
 - MasterCard Electronic
 - Maestro
 
 - Google Pay
 - Blik.  
 
 - Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 2 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.
 
 - Dostawa towarów
- Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej
 - do paczkomatów InPost
 - odbiór osobisty
 
 - Klient może również dokonać odbioru zamówienia:
- osobiście w siedzibie firmy Sprzedawcy
 
 - Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa przewoźnik.
 - Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 2 dni, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin. Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji zamówienia”.
 - Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.
 
 - Dostawa produktów cyfrowych
- Realizacja Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego następuje niezwłocznie (chyba że z Umowy wynika inaczej) drogą elektroniczną poprzez przesłanie klientowi na podany przez niego adres e-mail danych umożliwiających dostęp do zakupionego Produktu (instrukcja pobrania lub dane dostępowe do odpowiedniego konta)
 - Dostęp do niektórych Produktów Cyfrowych może wymagać utworzenia dla klienta konta w specjalnej platformie, służącej do udostępniania danych w postaci cyfrowej. Konto takie jest zakładane dla klienta nieodpłatnie. Wymagania techniczne uzyskania dostępu do takiego konta nie różnią się od wymagań technicznych korzystania ze Sklepu.
 - Czas (okres) dostępu do Produktu Cyfrowego (np. na rok) wskazywany jest zawsze przy opisie Produktu podczas jego zakupu przez klienta.
 - Jeżeli dostęp do Produktu Cyfrowego następuje przez specjalną platformę, klient zobowiązany jest korzystać z niej w sposób zgodny z prawem, w szczególności nie dostarczać w ramach platformy treści bezprawnych.
 - Klient zobowiązany jest przestrzegać praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i/lub innemu autorowi dostarczanych Produktów Cyfrowych. Jeżeli Sprzedawca nie wskazał inaczej, klient uprawniony jest do korzystania z zakupionych Produktów Cyfrowych jedynie na potrzeby własne i w sposób zgodny z przeznaczeniem, wynikającym z Umowy. Klient nie jest uprawniony bez zgody Sprzedawcy do jakiegokolwiek innego rozpowszechniania zakupionych treści cyfrowych
 - Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji Produktu Cyfrowego, chyba, że co innego wynika z jego opisu i/lub oświadczeń Sprzedawcy zamieszczanych w Sklepie i dostępnych dla klienta w momencie dokonywania zakupu.
 
 - Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
 - Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym posiada prawo odstąpienia od Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego (bez podawania przyczyny) w terminie 14 dni od jej zawarcia, chyba że spełnione są następujące warunki:
- Sprzedawca wykonał w pełni usługę lub rozpoczął świadczenie dostarczania treści cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą klienta,
 - przed rozpoczęciem świadczenia klient został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo do odstąpienia od umowy,
 - Sprzedawca przekazał klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy wraz z informacją o udzielonej przez klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
 
 - Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
- w formie elektronicznej na adres: alpaczeranczo@gmail.com lub
 - w formie pisemnej na adres: Alpacze Ranczo – Alpaki w Iłowej Karolina Koniecpolska ul. 3 Maja 7/1 68-120 Iłowa.
 
 - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
 - Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na adres pocztowy Alpacze Ranczo – Alpaki w Iłowej Karolina Koniecpolska ul. 3 Maja 7/1 68-120 Iłowa.
 - Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
- ceny Towaru;
 - kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.
 
 - Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
 - Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
 - Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
 
 - Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
- nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
 - ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się);
 - dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych);
 - nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
 - które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
 - dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa);
 - których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
 - napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
 
 
 - Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary i Produkty Cyfrowe zgodne z Umową.
 - Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru lub Produktu Cyfrowego zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
 - Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: alpaczeranczo@gmail.com
 - lub w formie pisemnej na adres: Alpacze Ranczo – Alpaki w Iłowej Karolina Koniecpolska ul. 3 Maja 7/1 68-120 Iłowa.
 
 - Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
 - W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
 - W powyższym celu można:
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
 - skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
 - skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj,
 - zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
 
 - Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
 
 - Postanowienia końcowe
- Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
 - Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
 - Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
 - Regulamin obowiązuje od dnia 06-11-2023 r.